top of page

OVER MOTOMEDIC

MotoMedic staat voor kwaliteit & service

Kwaliteit

  • We onderhouden en repareren volgens fabrieksvoorschriften van het merk. Dat kan omdat we abonnementen aankopen voor toegang tot de data-webportals van fabrikanten (werkplaatsinfo, servicebulletins, digitale onderhoudsboekjes etc). Dat heeft ons het vertrouwen opgeleverd van flink wat eigenaars van wagens van premiummerken.
  • Voortdurende investering in uitgebreide en moderne apparatuur zorgt dat we meekunnen met moderne wagens. Bijvoorbeeld: sommige onderdelen moeten na vervanging met de computer ingeleerd of aangemeld worden aan het computernetwerk van de wagen, zeker bij EV en Hybride wagens. 
  • We investeren in opleidingen en accreditaties. Stilstaan is achteruitgaan, zeker in de autobranche. Zo zijn we bv door de overheid geaccrediteerd om aan electrische en hybride wagens te werken en hebben we al flink wat hybrides onder handen genomen.
  • We werken samen met Belgische en internationale experts en diagnosecentra om de meest complexe storingen op te lossen. Een netwerk van experts kan altijd meer dan 1 bedrijf.
  • We kopen en monteren onderdelen van goede kwaliteit en betrouwbare leveranciers/merken. 
Stuur.png

service

Voorkantgesloten.png
  • We denken met je mee. We maken afspraken en bellen je eerst in geval van  onvoorziene kosten en overleggen wat we eraan gaan doen.
  • We houden je mobiel, en je hoeft liefst geen tijd te verspelen met wachten in onze werkplaats. Daarom geven we je liefst een van onze vervangwagens ter beschikking bij elke ingreep. 
  • Geen paperassen bij de vervangwagens: sleutel oppikken en op weg. We gebruiken geen checklists, we vragen geen bewijzen van tank- of poetsbeurten. Jij vertrouwt ons, wij vertrouwen jou.
  • We werken enkel op afspraak, daardoor vermijden we zo goed als mogelijk wachttijden in de werkplaats.
  • Voor mensen die tijdens de kantooruren hun wagen niet kunnen brengen of ophalen hebben we buitenkluisjes geinstalleerd. Na afspraak zorgen we dat u uw wagen kan wisselen voor een vervangwagen (en omgekeerd) ook voor of na na sluiting van de werkplaats.

Normen & waarden

  • Uw garagebezoek moet zo comfortabel mogelijk zijn.
Sommige collegas doen dat door comfortabele wachtruimtes te installeren. Wij geloven dat helemaal niet wachten nog beter is. U brengt uw wagen, neemt een vervangwagen mee (zonder papierwerk) en bent weer mobiel. Wij bellen wanneer uw wagen klaar is. 
  • We bedriegen niet, we zijn open & eerlijk.
Er wordt niets aangerekend dat niet uitgevoerd of vervangen is, en we vervangen niet onnodig onderdelen. Wanneer we een fout maken nemen we onze verantwoordelijkheid. Bij het vervangen van dure onderdelen wordt de klant op voorhand geïnformeerd. U krijgt bij elke servicebeurt een gedetailleerd verslag over de status van de wagen en wat we eraan gedaan hebben.
  • We zijn begaan met het milieu.
Ons afval wordt gesorteerd en correct verwerkt. Gebruikte motorolie wordt gerecycleerd door een erkend bedrijf. Broeikasgassen (airco) worden volgens voorschriften behandeld en worden na zuivering herbruikt. We doen niet aan verwijderen van roetfilters & EGR-kleppen. Ons afvalwater wordt behandeld met een KWS-afscheider.
  • U krijgt goede kwaliteit voor een faire prijs
Omdat we investeren in goed materiaal en kennis kunnen we niet zo goedkoop zijn als sommige collega's die niet of niet zo zwaar investeren. Maar we weten van onze klanten dat onze prijzen fair zijn voor wat u krijgt. We besparen graag voor u waar het telt: we hebben vele klanten al duizenden euros bespaard door correcte diagnoses te stellen en onnodige onderdeelvervangingen te vermijden.
IMG_3315.jpg

Historiek van motomedic

Voorkantopen.png
  • Een uit de hand gelopen hobby
Gert, oprichter van de firma, heeft bijna 20 jaar R&D gedaan bij een multinational voor hij besloot om voor een jongensdroom te gaan: een eigen garage voor motoren en autos starten. Het was toen eind 2012. De technische kennis van moderne voertuigtechniek werd in hoog tempo bijgespijkerd via een reeks van diepgaande trainingen. Aantal klanten bij start: 0. De nieuwe klanten kwamen door "mond op mond" reclame. Eerst langzaam, dan sneller en de eigen garage aan het huis was tegen 2014 te klein geworden en er werd een pand van 400M2 aangekocht op bedrijventerrein het Zand in Tessenderlo. Er werd zwaar geinvesteerd in goed materiaal. Collega Charlien kwam erbij om het groeiend aantal klanten en wagens mee op te vangen. De zaak bleef groeien waardoor keuzes gemaakt moesten worden: de motoren gingen eruit, enkel nog wagens. Zonder reclame gemaakt te hebben verzorgen we nu ca 600 voertuigen en groeien we verder, daar zijn we erg trots op.
bottom of page